Handelsbetingelser

Handelsbetingelser2018-04-14T11:02:13+00:00

Du kan købe dine varer hos BasicFurniture.dk på følgende måder:

1. Via Webshoppen.
2. Ved personlig henvendelse i showroom Anelystparken 17, 8381 Tilst
3. Via e-mail (info@basicfurniture.dk)
4. Via telefon (+45 86 10 10 48)

Betalingsmidler
Betaling kan enten ske med Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, eller ved bankoverførsel. Vær opmærksom på at registreringen kan tage op til 3 bankdage, og at overførslen derfor skal ske samme dag ordren oprettes. Husk at angive ordrenummer som reference på overførslen.

Varer bestilt til afhentning fra vores showroom i Tilst betales forud for afhentningen.
Kontant betaling kan kun foregå i butik.

Bankoplysninger v. Arbejdernes Landsbank:

Reg. nr.: 5364

Konto nr.: 0000320513

Leveringstid
Den oplyste leveringstid er vejledende. Vores mål er at 95 % af alle varer leveres i den på købstidspunktet oplyste uge, men der kan desværre ske afvigelser. Basic Furniture kontakter dig såfremt vi ikke kan overholde det forventede leveringstidspunkt.

Fortrydelsesret
Der er 30 dages fortrydelsesret (dog kun 14 dages ibrugtagningsret) og bytteret på alle varer, regnet fra den dag de modtages. Hvis du fortryder købet, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde, som du modtog den i. Bemærk, at du ikke må tage varen i brug og derefter forvente at kunne returnere den. Du har som regel lov til at undersøge varen, og evt. afprøve den, såfremt det ikke forringer varens værdi (varens eventuelle salgsemballage er en del af værdien). Dvs. fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde, hvor det er helt åbenbart, at brugen formindsker varens salgsværdi væsentligt.

Varens stand, når du sender den tilbage:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

VIGTIGT! Varer som er taget i brug og fortrydes skal returneres indenfor 14 dage som nævnt ovenfor.

Hvis du har købt varer via net-butikken hos os, har du ret til at fortryde købet. Du kan enten nægte modtagelse af varen (varen sendes retur til Basic Furniture uden omkostninger for dig som kunde) eller du kan give fremmøde i vores showroom i Tilst og der returnere varen og derved fortryde købet eller du kan returnere varen til os senest 30 dage efter, du har modtaget den. Returnering eller fremmøde skal ske til følgende adresse:

Basic Furniture
Anelystparken 17,
8381 TILST
“FORTRYDELSESKØB”
E-mail: info@basicfurniture.dk

BEMÆRK: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Ombytning af gaver
Alle gaver, der er købt hos Basic Furniture, kan kun byttes i Basic Furniture – også hvis de er købt online. Det eneste krav er, at varen er mærket med Basic Furniture byttemærkat, eller at du medbringer ordrebekræftelse eller bon/kvitteringen.

Der gælder samme betingelser for ombytning af varer, som ved returret (se punkt angående retur- og bytteret).

Ombytning af julegaver
Ved køb af julegaver tilbyder vi en udvidet bytteservice, hvilket vil sige, at du kan returnere din vare frem til den 23. januar 2015, når varen er mærket med Basic Furniture byttemærkat eller mod forevisning af bon. Julebytteservicen gælder for gaver købt efter den 1. november 2014 til og med den 23. december 2014 – hvad enten de er købt online eller i en af vores fysiske butikker.
Der gælder samme betingelser for ombytning af julegaver, som ved returret (se punkt angående retur- og bytteret).

Specielbestillinger
Ved varer der produceres specifikt efter dine ønsker (f.eks. en sofa i et specielt stof) er det typisk 6-8 ugers leveringstid. Leveringstiden kan dog variere fra leverandør til leverandør. Leveringstiden er vejledende og kan variere ift. leverandørens produktionskapacitet.

Særlige betingelser ved specielbestillinger:
Varen sættes først i produktion, når den er fuldt betalt. Udskydelse af betaling vil afføde en tilsvarende udskydelse af leveringstidspunktet.
Specielbestillinger kan efter betaling ikke annulleres
Der er ingen returret på specielbestillinger

Afhentning af varer
Varer kan efter aftale afhentes i vor butik, på vort centrallager. En vare bestilles ikke til afhentning i butik eller på butikslager før den er fuldt betalt. Hvis der ikke på forhånd er aftalt en afhentningsdato, kan vi ikke garantere at varen er klar til afhentning ved henvendelse i butik eller på lager.
Afhentningsdato aftales med den pågældende butik. Det er vigtigt, at afhentningsdatoen overholdes, da varen ellers optager lagerplads for andre varer. Afhentes varen ikke indenfor 10 dage fra den aftalte afhentningsdato, vil der blive opkrævet lagerleje. Det er vigtigt, at du ved afhentning af varer fra butikken/lageret kontrollerer, at emballagen og varen er intakte. Ved underskrift på følgeseddel accepteres varen i den stand, den er i og der kan ikke efterfølgende reklameredes over transportskader. Du er selvfølgelig meget velkommen til at åbne emballagen og kontrollere varen inden du forlader vores lager.

Reklamation
Som forbruger har du ifølge købeloven 24 måneders reklamationsret.

De fleste af vores varer er lavet af naturmaterialer, som kan have behov for regelmæssig pleje og vedligehold ellers kan det påvirke varens levetid og garanti. Du er altid velkommen til at kontakte vores personale for råd og vejledning om korrekt pleje af dit produkt. Derved får du længst mulig glæde af dine møbler.
Hvis du har reklamation på din vare

Modtager du en vare med fejl eller mangel udbedres denne som udgangspunkt ved reparation eller udskiftning af reservedel. Alternativt ombyttes varen eller dele af denne, forudsat at det ikke medfører Basic Furniture uforholdsmæssige omkostninger.

Ønsker du at reklamere kan du:
Kontakte Basic Furniture.
Sende en mail med billeder og beskrivelse af problemet til info@basicfurniture.dk.

Husk i begge tilfælde at have dit ordrenummer klar.

Følgende skal være opfyldt, for at vi kan behandle din reklamation:

Du skal gøre os opmærksomme på fejlen/manglen med det samme, når den opstår/opdages.

Det er vigtigt, at du giver os besked om en evt. fejl eller mangel på din vare, så snart du opdager den, da fejlen ellers kan forværres og i værste tilfælde bevirke, at vi ikke kan udbedre eller ombytte. Gives der ikke besked om en fejl eller mangel indenfor rimelig tid, afvises en evt. reklamation.

Du skal kunne fremvise original kvittering/ordrebekræftelse

For at kunne behandle din reklamation, skal vi have dit ordrenummer. Det er dit ansvar som kunde, at kunne oplyse dette. Vi behandler ikke reklamationer uden originalt ordrenummer eller kvittering.

Varen skal være indenfor garanti perioden

Du er sikret i 6 måneder af dansk lovgivning. Vi behandler ikke reklamationer på varer, der er udover reklamationsretten.

Varen skal være behandlet forsvarligt og korrekt vedligeholdt

Mange af vores varer er lavet af naturmaterialer, som kan have behov for regelmæssig pleje og vedligehold ellers kan det påvirke varens levetid og garanti. Misvedligehold af produktet eller uhensigtsmæssig brug er hverken dækket af alm. købelov. Reklamationer på varer, der ikke er vedligeholdt korrekt eller brugt uhensigtsmæssigt, afvises. Er du i tvivl om, hvordan din vare skal behandles, er du velkommen til at spørge din sælger.
Persondata

For at kunne handle på www.basicfurniture.dk skal du som minimum oplyse:

Navn
Adresse
E-mailadresse
Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til via e-mail info@basicfurniture.dk

Forbehold
Basic Furniture tager forbehold for tastefejl, prisændringer, udsolgte varer og tekniske fejl. Alle priser er inkl. moms og øvrige afgifter i DKK.